Guide

Rejseguider

Pernille og Louise er begge ansat som rejseguider hos rejseselskabet "Tyrkietseksperten", eller "Scanways" som det også hedder.
De er nu på farten rundt om i verden.
Pernille har været i Goa, Indien og Louise i Phuket, Thailand.
I 2008 og 09 har de begge valgt at arbejde i Marmaris, Tyrkiet.

Tid til nye opdateringer fra Thailand

RejseguiderPosted by Louise Rasmussen Sun, February 24, 2008 10:42:15

Så har jeg lige fået fri.. i hvert fald indtil nu.. Har været i lufthavnen her til morgen (kl.6!!). Heldigvis ingen forsinkelser eller andre problemer.. ikke lige som i fredags... der havde Zoom Airlines en forsinkelse på 20 timer fra DK, så dvs. at de gæster som skulle hjem herfra måtte blive en ekstra dag (på vores regning selvfølgelig) og dem i DK som ventede på at komme herned, måtte blive en ekstra dag hjemme i kulden. Når sådan noget sker, er det ikke bar sådan lige at få tingene til at hænge sammen hernede.. Der skal sedler ud til ALLE gæsterne - på ALLE hotellerne, som skal hjem. Der skal laves total ændring i vores skema, da vi jo lige pludselig ikke kan holde velkomstmøde dagen efter som planlagt osv. osv. Men det gik fint, og nu er forsinkelserne indhentet.

Jeg har haft min 2. bytur hernede nu.. Det var jeg godt nok også længe om må man sige!! Men mig, Diana og Nina tog i byen d. 15.2. på noget der hedder Seduction. Her mødte vi vores 3 tyrkiske chefer - så den stod på champagne og gratis alt hvad vi ville have hele aftenen :) (selvfølgelig ikke Scanways penge, men deres egene) - men det var jo helt godt, så slap vi da for at bruge vores egen (minimale) løn. Blog Image Det var en virkelig sjov aften... men dagen efter skulle Nina på udflugt kl. 7.15 og mig og Diana havde fri, men havde booket billetter til Phuket Zoo kl. 8... det skal lige siges at dét er ret hårdt når man først er hjemme i sin seng kl. 6.30!

Nå, men dagen efter var Diana og jeg så i Phuket Zoo.. Det var en rigtig god tur!! Zoologisk have her på Phuket er ikke det samme som vi kender det derhjemme.. der mangler lige som lidt dyr.. der er et hav af krokodiller i forskellige størrelser, lidt aber, elefanter, kameler, tigere og slanger. Det er det! Men til gengæld har de så 3 forskellige slags shows.. vi så abeshow, hvor aberne spiller basket, laver armbøjninger og mavebøjninger, cykler og regner (altså matematik). Elefantshowet bestod af 5-6 elefanter som spille fodbold, basket, regnede, laver stafet, spiller instrumenter, cykler, maler og danser. Og krokodilleshow.. lige som det man ser i tv, hvor der er en mand som stikker hovedet ind i gabet på en krokodille! Dét var nervepirrende at se på! Derudover fik jeg taget billeder med store papegøjer, en kæmpe tiger og så overvandt jeg min skræk, og fik taget billeder med en KÆMPE stor gul slange!!

Jeg har været ude hos Bobby igen, han har det stadig godt og vi er stadig lige gode venner :)

I torsdags havde jeg fri.. der var jeg ude og køre go-cart og skyde med to svenske backpackere jeg har mødt (Marco og Johan) - eller det vil sige at DE kørte go-cart og jeg legede kamaramand i mens :) Men jeg var med til at skyde.. skød med en 9mm og ramte 4 gange ud af 10 skud, så var ret stolt! Bagefter kørte vi ind til Patong by igen (3 på én scooter er lidt en udfordring), hvor vi spiste på en indisk restaurant - indisk mad er jo ikke helt tosset... bedre end thai-mad! Jeg har ikke nogen billeder fra den aften endnu, dem får jeg når de kan komme til at sende dem til mig, de er nemlig taget til Phi Phi nu.

Ja.. og så havde jeg jo en plan om, at jeg SKULLE prøve at smage kakkelakker og græshoppere mens jeg er her... men jeg tror lige som den plan gik lidt i vasken da jeg så de her såkaldte delikatesser i virkeligheden... jeg kan simpelthen ikke få mig til at putte det i munden! Det er SÅ ulækkert! Til gengæld har jeg smagt rød karry suppe... og jeg troede jeg skulle dø!! Aldrig har jeg smagt noget så stærkt!! Jeg tør slet ikke tænke på hvordan den grønne smager så (det skulle nemlig være den stærkeste!!).

Jeg tror det var det for denne gang... eller... jeg vil bare lige fortælle at jeg altså ikke sulter hernede.. i dag har jeg fået en hotdog (med rød pølse og det hele) og frikadeller og kartoffelsalat til frokost :)