Guide

Rejseguider

Pernille og Louise er begge ansat som rejseguider hos rejseselskabet "Tyrkietseksperten", eller "Scanways" som det også hedder.
De er nu på farten rundt om i verden.
Pernille har været i Goa, Indien og Louise i Phuket, Thailand.
I 2008 og 09 har de begge valgt at arbejde i Marmaris, Tyrkiet.

Familien samlet, nu i Indien

RejseguiderPosted by Henrik Thu, April 10, 2008 08:54:01

Kirsten og jeg havde for lang tid siden aftalt at vi ville til Goa og fejre Pernilles fødselsdag, derfor drog vi kort før påske imod københavn for at fange Scanways ”Zoom-flyver” til Indien.

Vi havde booket 14 dages ferie og efter den første uge var planen at Louise skulle slutte sig til selskabet således at familien den sidste uge var samlet i Goa og da destinationen efterfølgende lukkede, kunne vi følges med Pernille hjem til Danmark.

Ankomst i Goa lufthavn kl 0400 natten til skærtorsdag (31 grader varme) og efter lang tids venten ved den indiske paskontrol, (sikke et cirkus) fik vi endelig lov til at slippe igennem og møde guiden (Fødselsdagbarnet) i forhallen til lufthavnen, vi havde transfer med Pernilles Bus ud til vores hotel, så vi havde med det samme rig lejlighed for at se hende i arbejde..

Pernille havde sørget for indkvarteringen på et rigtig hyggeligt hotel i den lille by Baga, Hotel Riverside som vi meget hurtigt omdøbte til til ”fawlty Towers” idet der fandtes en ”klon” af både hotelværten Basil og tjeneren Manuel (Quaa...)

Det var nat og mørkt da vi ankom så det var først da vi vågnede op af formiddagen, at vi kunne nyde den fabelagtige udsigt vi havde fra vores altan.

Vi kunne herfra side og nyde, hellige køer, elefanter, herreløse hunde og sælgere af enhver art og den øvrige meget særprægede indiske trafik bølge frem og tilbage på den modsatte flodbred... meget hyggeligt og til tider megt spændene tidsfordriv..

Destinationens 3 rejseguider disponerede over en lille bil, så i løbet af den første uge kørte Pernille og Kamilla rundt med os i den indiske trafik, og nej – trafikken i Goa kan ikke beskrives, den skal opleves !! Hunde, køer elefanter, biler, taxier, busser, tug-tug´er hinduer, tiggere og alskens andet godtfolk fiser rundt imellem hinanden, akompagneret af larmende dythorn fra alle sider... Alt dette, kun for at gøre livet farligt for os almindelige og fredelige vesteuropæiske turister...
I sandhed en oplevelse !!

Turistområdet i Goa består hovedsageligt af meget lange sandstrande fyldt med turister og strandsælgere – alt kan købes, lige fra, sjaler og kjoler, skjorter, frugt, is, nøgleringe, krystaller, ure, til massage og diverse vandsportsaktiviteter. - alt kan købes.... Ret underholdende, bare at ligge på sin strandstol og nyde scenariet –

Morgen, middag og aften indtog vi vores måltider på restaurationerne rundt omkring i kystbyerne, Baga og Calancute.

Pernille og Kamilla havde udpeget de gode steder for os, så vi slap for fodarbejdet. Nogle af de bedre madsteder var: Fiesta, Little Italy og selvfølgelig vores egen restaurant på Hotel Riverside.. Derudover spiste vi på strandrestaurant, under åben himmel flere gange – det var rigtigt hyggeligt..

At spise på restaurant i Goa er, set med danske øjne, uhyggelig billigt. Vi var en af de første aftener ude på et af de bedre spisesteder som hedder ”East meets West”.
Vi var 6 personer, alle med frit valg på menukortet incl. drikkevarer – Regningen lød på 2400 rupess eller omregnet til danske penge ca 300 kr. - Yderst rimeligt, vil jeg mene ;o)

Inderne er et utroligt venligt og imødekommende folkefærd som man kun kan komme til at holde af, alene af den grund er det nok ikke sidste gang vi har besøgt Goa.

14 dage går alt for hurtigt og pludselig er ferien forbi – Tøserne er begge med hjemme i Danmark for en kort visit, men tager snart til Marmaris, Tyrkiet for arbejde sommeren over, så hvis vi vil se vores børn til sommer, bliver vi nok nødt til at holde sommerferie i Tyrkiet ??